دسته و سینه زنی و زنجیر و گریه و ماتم وغم وغصه اشک و آه سیاهی حتی نذورات همه و همه یه جورایی حالمو بهم می زنه! چقدر به مصائب و ناراحتی ها غم و غصه ها و نقاط تاریک زندگی خودمون و گذشتگانمون، تمر کز کنیم کاش جوانان از درد بی تفریحی و نداشتن لحظات خوشی عشق و حالهای شبانه به هیئات پناه نمی بردن.
کاش خانواده ها با جای اینکه از بچه هاشون دلیل خنده ها و شادی و عشق بازی شونو بپرسن از اونها دلیل اداهای مصیبت زدگی و ناراحتی و این همه مشکلات روانیشون و می پرسیدن.
کاش جامعه به جای سوق مردم به عذاداری و سوگ و گداز، کلاسهای چگونه خندیدن وشاد بودن براشون تدارک می دید.
کاش به بهونه واهی برای تسلیت گفتن وبساط ماتم سازی و هیات ،مردم در برگزاری بساط سور و شادی رقص دست به کار می شدند.
نمی دونم چرا تو جامعه ما افراد عبوس و کرو کثیف و غم انگیز محترمتر و با وقار تر از افراد شاد بزله گو و سرشار از شادیند.
کاش فلسفه حقیقی اینهمه هجمه تقدسی رو می فهمیدیم و می دانستیم این خرافه پروری ها از کجا و به چه منظور درست شده!!
به نظرم معیار اصلی انسان برای زندگی ایده ال داشتن ارامش و امیت روحی و جسمیه.و فکر می کنم ما مسائل رو از زاویه ای میبینیم و تا جایی باور داریم که این معیار هارو ازمون نگیره.
برای افراد متفاوت اولویت ها متفاوته یکی علم یکی پول یکی خدا و بهشت واخلاق و غیره ولی من هم مثل تو معیار اصلی زندگیم آرامشه و هر کاری که من را به اون نزدیک کنه قابل قبول و هر چه دورم کنه مزمومه ولی همه اینطور نیستند.
متاسفم در مملکتی زندگی میکنم که مردمش فکر میکنند با غم و مصیبت به خدا نزدیکترند...
به نظرم جامعه ایده آل خصوصیات ویژه ای داره مثل شاد بودن خنده زیاد امنیت بالا آرامش شخصی و خانوادگی اخلاق فردی بالا گذشت و فداکاری اقل ارزش به خود و جامعه زیاد و عقاید و خرافات کم منطق قوی و احساس محدود است وقتی خوب دقت کنی در مملکت ما چیزی که باید زیاد باشه کمه چیزی که باید کم باشه زیاده
Vaqean hagh ba shomast
Vaghti shahadate emamie tv bishtarin barnameharo dare ama vaghti veladate hichi..
به نظرم مقدسات به دو دسته حقیقی و ساختگی یا خرافی تقسیم می شه حرفایی که من زدم منظورم سوئ استفاده حاکمان از مقدسات هست که معضل بشریت از پیدایش انسان وآدم تا حالا است .ممنون که با ما همفکری کردی و ما را از نظرات خود مستفیذ کردین.
Yadam raft ino ezafe konam deghat karde bashin ma adama mavaghe narahati b khoda panah mibarim
Moghe khoshiamun ehsas mikonim b khoda nizi nadarim darhali ke in khoshiaro madyune khodaem va ag khoda bekhad shayad in khoshiam nabashe ta ma dobare yadesh konim