پاورقی
پاورقی

پاورقی

تو که رفتی

نزدیک به یکساله که نیستی و نبودنت سخت تو محیط خانواده و تو تفریحات و لحظات خوبمون خالیه. باورم نمی شه که برای همیشه رفتی و با رفتنت خیلی سوالات بزرگی تو ذهنم شکل دادی. تا قبل از رفتنت در مورد مرگ جور دیگه فکر می کردم.ولی حالا با آنکه هنوز به یقین نرسیدم که دنیای بعداز مرگ از ازل تا ابد همانطور هست، که به ما در قالب اعتقاداتمون گفتن. و این عقاید  صرفا جوابهاییه که از سوی نخبگان هر زمان به پرسشهای مردم، برای هدف بخشی و امید دادن به آنها داده شده،نیست. دوست دارم، این اندیشه ها درست باشه و بهشتی به همان عظمتی که گفتن ،باشه و رضایت خدا وپاداش عمل  غیره و غیره وجود داشته باشه. قبلا فکر می کردم ،باید اعتقاداتمو به چالش بکشم ،تا اون اعتقادی که از فیلتر شک و تردید و بد بینی گذشته،خالص و ناب باشه. ولی متاسفانه حالا دیگه هیچ اعتقادی صد در صد تو زندگیم ندارم که منو راضی کنه و من از این حالت احساس خوبی ندارم. بنظرم خیلی از علوم بجای منفعت بخشی به ما موجبات درد سر ما یا بشریت و همراه داره. دوست دارم یک آدم پر از یقین و بدون شبهه شک و تردید باشم. کاش یکی بود که می تونست خیلی سوالاتی رو که تو ذهنم شکل گرفته و خوب هم نیست و جواب می داد ،طوری که من شبهاتم محو می شد. و این فقط به دست خود خدا اگر واقعا اینقدر محیط و  واقف به حالمون باشه، و ما براش مهم باشیم که با این همه حقارت و کوچکیمون حتی آنی از ما غافل نشه ،ساخته است.و من نمی دونم که آیا این اتفاق مبارک خواهد افتاد یا خدا و قوانین لا یتغیرش آینده را مثل گذشته ،بدون آنکه ما آنقدر مهم باشیم، خواهد ساخت.  




 

نظرات 5 + ارسال نظر
عطر گندم چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:53 ب.ظ http://www.atregandom.blogsky.com

شاید فکر کنی ادم کوته فکری هستم که فقط تا نو ک بینیمو میبینم و دوست دارم مثل خیلی های دیگه سرم زیر برف باشه.اما من معتقدم توی دنیا ما خیلی چیزا وجود داره که با فکر کردن و به چالش کشیدنشون نه تنها جوابی پیدا نمی کنیم بلکه باعث میشیم شبحات بیشتری تو زندگیمون به وجود بیاد.البته تا یه حدی خوبه چون باعث بزرگ شدن فکر و روحمون میشه.ولی من ترجیح میدم وقتی سوالی دارم که جوابشو نمیدونم و در واقع جوابی براش وجود نداره اون طوری تصورش کنم که بهم ارامش بده.چون ما یه بار زندگی می کنیم.

اولا تا حالا در مورد تو هیچ وقت اینطور فکر نکردم بلکه تو یک آدم روشن و موفق هستی و نظراتت هم بسیار حائز اهمیت دوما من به هیچ وجه نمی خواستم اعتقاداتم به چالش بیفته ولی این اتفاق عمیقا افتاد که چیزهایی که تو پستم نوشتم بخش کوچکی از اونه. در هر صورت ممنون

عطر گندم چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:00 ب.ظ

این قدر حرف زدم یادم رفت
قالب جدید مبارک

فکر کنم کمی غمگینه ولی دوستش دارم.ممنون

عطر گندم پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:41 ق.ظ http://atregandom.blogsky.com

منظورنم این بود که بازدن اون حرفا تو این مورد در موردم اینطوری فکر کنی نه در کل.به هر حال ممنون.

بینام سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ب.ظ http://soroshetanhaee.blogsky.com

بعضی وقتها بدنیست اعتقاداتمون به چالش بیفته که بفهمیم کجای کاریم

نوید چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:16 ب.ظ http://roozhayeshadi.mihanblog.com

سلام چطوری؟

از وبلاگت بازدید کردم،باید بگم وبلاگ قشنگی داری قالبش هم قشنگه،یه چیز که خیلی خوشم اومد این بود که وبلاگت نظم و ترتیب داره که خیلی مهمه منظورم اینکه آدم داخلش احساس سردرگمی نمیکنه

اگه دوست داشتی به منم سر بزن حدس میزنم از مطالبم خوشت میاد ،اگه دوست داشتی ثبت نام هم کن میتونی مطالب رو قرار بدی تا بقیه بچه ها راجبش نظر بدن ولی به نظر من که خیلی عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد